Technohrátky 2016 v Letohradě
Jako první jsme my, osmáci z Červené Vody, přišli do učebny, kde nás paní profesorka seznámila s pozemním stavitelstvím. Zde jsme přiřazovali správné názvy k jednotlivým obrázkům či modelům. V další učebně jsme se dozvěděli něco o dopravním stavitelství a přemýšleli jsme nad dalšími úkoly, které byly zaměřené hlavně na matematiku. Čas plynul jako voda a my už se stěhovali do další místnosti, ve které nás čekala geodézie. S ní pár slov úvodem a po zbytek hodiny jsme se pokoušeli co nejpřesněji umístit na slepé mapě ČR města, jež nám byla zadána.
Poté jsme nasedli do autobusu, který nás zavezl do učiliště. V dílně strojních mechaniků jsme si každý vytvořili plechovou visačku se jménem. Následoval přesun do elektrické dílny. Pár z nás si vyzkoušelo pájení, ostatní si zase ověřili, jaké to je, když našima rukama projde elektrický proud. Další aktivita nás čekala v dílně u nástrojářů, ze které jsme si odvezli vlastnoručně vyrobenou „kovovou káču.“
Po návratu všech skupin do auly střední školy začala vědomostní soutěž mezi všemi školami „Hej ty, víš to?!“ V této soutěži naše třída obsadila 6. místo. V druhém vyhlášení výsledků z celé soutěže jsme se umístili na 4. místě. Pak už zbývalo jen nasednout do autobusu a přivézt si nové zážitky domů.
Jindřiška Jetmarová, VIII. tř.
A jak Technohrátky hodnotili moji spolužáci:
Jindra: „Nejlepší bylo, že jsme si mohli práci zkusit vlastníma rukama.“
Marie: „Nejvíce mě bavila první hodina, kdy jsme hádali různé stavby. Škoda, že jsme nevyhráli dort.“
Daniela: „Program se mi líbil. Sama bych si sice žádný obor nevybrala, ale pro ostatní to byla možnost seznámit se se zajímavými obory a pomoci tak vybrat si budoucí školu.“
Erika: „ Škola byla zajímavá. V budoucnu bych se pro ni možná i rozhodla. Zaujalo mě navrhování domů a bytů na počítači.“
Terka B.: „Na škole mě nevíce zaujalo návrhářství na počítači. Byla zábava, když jsme hráli hry.“
Iva: Jsem ráda, že jsme měli příležitost podívat se do školy. Zaujalo mě stavitelství a architektura, ale asi to není škola pro mě.“
Tomáš: „ Líbilo se mi ražení přívěsku na klíče a také hlavolamy.“
Natálka L.: „Nejvíce se mi líbilo, že jsme si mohli zkoušet práce v dílnách. Vyrobili jsme si výrobky, které jsme si odvezli domů. Navzájem jsme mezi sebou soupeřili o dort, který získala škola s největším počtem bodů.“